Petua menghilangkan selsema dengan cepat

Petua menghilangkan selsema dengan cepat

Kadang-kadang selsema menyerang seperti tornado. Sekali wabak tu datang, habis anak beranak, ipar duai dan jiran tetangga kena. Yang tak kena ada la sorang dua yang sistem imun mereka begitu hebat sekali.


Ni ada la petua untuk menghilangkan selsema dengan cepat....biar betik!  Selalunya selsema akan hilang dalam seminggu, itupun kira kita dah jumpa doktor dan makan ubat selsema.


Kalau ada rasa-rasa atau ada tanda-tanda nak kena selsema cepat-cepat makan ubat selsema. Nak ja virus selsema nak membiak dalam rongga hidung, terus ja terbantut dek ubat selsema. Jangan sekali makan ja...makan la ikut peraturan. Selalunya ubat selsema ada 2 jenis. Satu yang menyebabkan mengantuk dan khayal contohnya Actifed, satu lagi jenis yang tak mengantuk macam Carin. 


Selalunya kalau kak melur kena selsema, km (kak melur) malas nak jumpa doktor. Km pergi je kat kaunter minta ubat selsema. Km akan simpan ubat selsema yang tak habis sebagai stok, lain kali kalau rasa-rasa nak kena selsema km terus makan, jadi tak sempat la virus tu berumahtangga dalam rongga hidung...hehe..


Satu lagi cara mudah nak hilangkan selsema ialah waktu mula kena selsema amik supplement vitamin C. Mengikut doktor, waktu kena selsema, kita boleh ambik vitamin C lebih kurang 2 -3 g sehari. Ia akan meningkatkan imun sistem badan kita dan selsema dengan mudah dapat dihilangkan.


Satu lagi cara nak elakkan kena selsema ialah minum madu setiap hari.
Petua menghilangkan selsema dengan cepat Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Bernard

Posting Komentar